PILOT VĎAKA KVALITNEJ VÝSTROJI VYVIAZOL Z HORIACEHO LIETADLA


PILOT VĎAKA KVALITNEJ VÝSTROJI VYVIAZOL Z HORIACEHO LIETADLA

Túto správu by sme neradi čítali na našej webovej stránke. Ale čo keby?! Je súčasná výstroj vojenských pilotov a členov osádok odolná ohňu? Zodpovedá dnešným celosvetovým štandardom? Aj o týchto otázkach sa v súčasnosti diskutuje a odborníci sa vyjadrujú k nákupu nových pilotných kombinéz. Skúsenosti z prvej leteckej misie Vzdušných síl OS SR v Bosne a Hercegovine ukázali, že materiál kombinéz našich pilotov má aj svoje nevýhody. Napríklad pri preprave holandských odmínovacích čiat do hornatého terénu v drsných poveternostných podmienkach osádka vrtuľníka čakala na mínerov niekoľko hodín a premrzla. Včera navštívila Veliteľstvo vzdušných síl firma bfa Germany, ktorej  história siaha do obdobia letov balónov a v súčasnosti pracuje podľa najnovších noriem ISO a AQAP, s cieľom prezentovať možnosti riešenia tohto pálčivého problému. Slovenská letecká agentúra v Banskej Bystrici, ktorá je obchodným zástupcom bfa Germany na Slovensku, pripravila malú prehliadku  kompletnej výstroje a vybavenia pilotov a osádok lietadiel. Slovami plukovníka Ing. Ivana Hůlka – náčelníka štábu Veliteľstva vzdušných síl OS SR - "Musí katapultovaný pilot v akomkoľvek teréne prežiť niekoľko hodín až dní za všetkých poveternostných podmienok a vyčkať, alebo sa presunúť do bezpečného priestoru pre jeho záchranu. Taktiež pri katapultáži vo veľkej výške musí prežiť veľký teplotný rozdiel a na to musí byť vybavený zodpovedajúcou výstrojou."

 

© text a foto: kpt. Mgr. Ján Fiťma

 


FotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotoprilohaFotopriloha

Autor: Fiťma Ján - Dátum: 16.11.2006
Čítanosť: 17503
Verzia pre tlač

Skočiť na menu